Stosowanie kompozytów korkowych pomaga obniżyć masę a w rezultacie spowodować zmniejszenie kosztów zasilania. Dodatkowo dla ważny jest komfort termiczny I brak hałasów na co korek również ma znaczący wpływ. Branża kolejowa jest jednym z tych segmentów gospodarki gdzie zużycie energii jest ważne w kontekście ekonomii I ekologii.
Nie bez znaczenia mają także wysokie parametry dotyczące naprężeń kompozytów z korka opracowywanych w laboratoriach z myślą o bezpieczeństwie pasażerów kolei. Warto wspomnieć rówinież, że niemiecka firma Siemens jest współautorem rozwiązania, które pozwalało zastosować w warszawskim metrze lekką I sprężystą podłogę korkową.
Ostatnim nie mniej ważnym parametrem korka jest bezpieczeństwo ogniowe. Ten ostatni parametr był głównym powodem dla którego NASA od blisko pół wieku stosuje mieszaninę korka z innymi materiałami w celu ochrony poszycia swoich rakiet, które muszą znosić ekstremalne temperatury podczas przedzierania się przez atmosferę. W samolotach korek wykorzystywany jest do tworzenia wykończeń lub również tak jak w pociągach do zmniejszenia masy maszyny. W jachtach obok drewna tekowego to najpopularniejsze rozwiązanie.
Odpowieni kompozyt korkowy jest odporny na wilgoć i nagrzewanie od słońca. Bardzo popularnym miejscem gdzie korek znalazł zastosowanie jest również przemysł motoryzacyjny. Marki takie jak BMW i Mercedes używają wykończenia korkowego do wnętrza samochodów, np. Desek rozdzielczych. Popularnością cieszy się również gumokorek i jego użycie w formie uszczelek samochodowych jako bardziej ekologiczna alternatywa dla gumy.