Miesiąc temu w Nowym Jorku Google otworzyło pierwszy stacjonarny sklep. Z naszego punktu widzenia informacja przeszłaby bez echa gdyby nie fakt, że ta najbardziej dochodowa firma na świecie postanowiła udekorować lokal z użyciem korka oraz korkowych mebli. Przy projektowaniu wnętrza wykorzystano odkrycia stosunkowo świeżej dziedziny nauki jaką jest neuroestetyka. Dziedzina ta bada w jaki sposób wizualna estetyka wpływa na nasze ciało i umysł. W punkcie firmy w nowojorskiej dzielnicy Chelsea użyte zostały meble zaprojektowane przez polskiego projektanta Daniela Michalika. Meble, w tym sofy i stoły o owalnym kształcie, wykonane są z jasnego drewna i korka w neutralnych kolorach, dzięki czemu produkty będą w stanie się wyróżnić. |
|
Poprzez sklep rozpościera się cienka czarna metalowa linia wyznaczająca płynną ścieżkę i przyciągająca wzrok między różnymi ekspozycjami produktów. Centralny okrągły licznik, który działa jak biurko wsparcia, ma neonową aureolę, która wiele razy w pierścieniu mówi „Tutaj, aby pomóc”. Miejsca do siedzenia w postaci ławek, puf i taboretów mogą być używane przez kupujących oraz osoby poszukujące porady lub pomocy dotyczącej produktu. W oknach znajdują się podświetlane „pudełka odkrywcze”, które prezentują produkty Google i pozwalają przechodniom na interakcję z nimi za pomocą technologii rozszerzonej rzeczywistości. |