Korek posiada specyficzną formułę materiału do izolacji drgań, która łączy wydajność z kwestiami środowiskowymi. Wraz z rozwojem infrastruktury i urbanizacją rośnie znaczenie wysokiej jakości środowiska akustycznego dla dobrego samopoczucia człowieka.
Ludzie na całym świecie są bardziej świadomi wpływu akustyki na ich codzienne życie i oczekują wyższej jakości wrażeń akustycznych.
Z drugiej strony trendy w zakresie zrównoważonego rozwoju, recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym wymagają większego skupienia się na minimalizowaniu odpadów i wpływu na środowisko. Oparte na korku rozwiązania do izolacji akustycznej hałasu i wibracji stanowią postęp w reagowaniu na te trzy palące potrzeby.
Chociaż korek ma wyższy współczynnik stratności niż guma – co jest niezbędne dla funkcji tłumienia i w konsekwencji rozpraszania energii – gumy antywibracyjne są izolacyjne i oferują bardzo małe tłumienie.
Połączenie tych dwóch materiałów jako kompozyt korkowo-gumowy zapewnia dodatkowe właściwości jako materiał izolujący wibracje. Żaden materiał nie łączy wydajności i obsługi procesu z taką doskonałością i różnorodnością, dodając odporność na efekty mechaniczne i termiczne, a także kompatybilności chemicznej w produktach, które są łatwe do cięcia i kształtowania do ostatecznego zastosowania.
Niezwykłe właściwości korka są testowane obecnie w pociągach szybkiej kolej. Specjalne podłogi korkowe w postaci lekkiej konstrukcji kompozytowej znajdują się coraz częściej w podłogach wewnętrznych wagonów pasażerskich. Po obu stronach znajdują się powłoki ze stopu aluminium.
Zmniejszenie masy wagonów kolejowych, podobnie jak w przypadku wszystkich modeli mobilności, ma kluczowe znaczenie dla zużycia energii. Wymagania, takie jak włączenie systemów HVAC (ang. heating, ventilation, air conditioning), redukcja hałasu, zwiększenie izolacji termicznej, wszechstronność konstrukcji i przepisy bezpieczeństwa dotyczące konstrukcji kolizyjnych zwykle mają wspólny mianownik: przyrost masy. Kompozyty korkowe pozwalają ja ograniczyć.